Litteraturcirkel: Vappu Kannas

Vappu Kannas kuva Miikka Pirinen

Kuva: Miikka Pirinen

Den känsliga, kraftfulla romanen Kimalaisten kirja (S&S 2023) ger liv åt den banbrytande poeten Emily Dickinsons livsmiljö i slutet av 1800-talet. Vappu Kannas verk baserar sig på verkliga personer och händelser. Det har ett vackert, poetiskt språk som visar världen för läsaren som bara en poet kan se den. På litteraturcirkeln intervjuas Kannas av S&S förläggare Mirjam Ilvas.

I litteraturcirkeln diskuterar författare och forskare sina färska verk. På måndagar ligger tyngdpunkten på skönlitteratur och på tisdagar presenteras fackböcker som baserar sig på forskarnas arbete vid Helsingfors universitet. Måndagskvällarnas program har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och Teos VD Nina Paavolainen. För tisdagarnas forskarprogram ansvarar professorn i facklitteratur, dekanus Pirjo Hiidenmaa och f.d. ordföranden för Finlands facklitterära författare rf, professor emeritus Markku Löytönen.

Måndag 11.3.2024 klockan 17-18, Porthania PIII (Universitetsgatan 3). Du kan också följa tillställningen via direktsändning.

Liknande händelser