Alumnfesten

Unioninkatu 33 b

Simo Räsänen CC BY-SA 4.0

Höjdpunkten för Alumnföreningens höst är åter Alumnfesten – välkommen med på fest! På traditionellt vis bjuds det på utsökt mat och dryck, lämpligt med program, mingel och glad feststämning. Alumnernas tal till universitetet framförs av Årets Alumn 1999, PM Erkki Liikanen, för musiken står Ylioppilaskunnan Soittajats kvartett och kvällen kulminerar i valet av Årets Alumn 2025. I år firas Alumnfesten under avslappnade former i universitetets egna Unioninkadun juhlahuoneisto, som tidigare har fungerat som både universitetssjukhus och Finlands Banks festlokal.

Deltagaravgiften är 50 € för Alumnföreningens medlemmar och 60 € för övriga gäster. Avgiften inkluderar en välkomstskål, en läcker buffé och vin. Anmäl dig genom att betala deltagaravgiften i Alumnbutiken via länken nedan senast den 5.11. Antalet platser är begränsat så att det finns tillräckligt med sittplatser för alla deltagare. Klädkoden för evenemanget är fritt: du kan till exempel klä dig i kavaj, klänning eller annan snygg och passande festklädsel.

Varmt välkommen att njuta av glad stämning och höja en skål för Universitetet och Alumnföreningen tillsammans med gamla och nya alumnbekanta!

Torsdag 14.11.2024 klockan 18-21, Unionikadun juhlahuoneisto (Unionsgatan 33).

Liknande händelser

Alumn Afterwork: Nya studenthuset

Alumn Afterwork-träffarna erbjuder en möjlighet att höra intressanta historier från universitetet och träffa andra alumner med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger eller barer som har en koppling till ..

Alumn & Barn: Finlands Lucia 2024