SKS:n syystarjous alumneille – parhaita kirjauutuuksia -40 %

SKS-alumnibanneri syksy 2024

Jäsenetukumppanimme SKS on valikoinut alumneille neljä suosittua laatukirjaa syksyn uutuuksien joukosta peräti 40 % alennuksella! Syysetu on voimassa 10.11.2024 asti vain Alumniyhdistyksen jäsenille. Voit tilata teokset alumnihintaan alla olevien linkkien kautta: lisää ensin kirja tai kirjat ostoskoriin, syötä sen jälkeen ostoskorissa koodi ALUMNISYKSY24 Kampanjakoodi-kenttään ja paina Käytä. Erikoishinta on saatavilla myös kirjakauppa Tiedekirjan myymälästä (Snellmaninkatu 13, Helsinki).

Sampo on Finlandia-palkitun kirjailija Juha Hurmeen uusin kirja, joka kertoo Kalevalasta tutun myyttisen aarteen tarinan. Mikä sampo oikein on ja mitä se on eri aikoina tulkittu edustavan? Hurme johdattaa lukijan kalevalaisen maailmanarvoituksen jäljelle, syvälle itämerensuomalaiseen runouteen ja mytologiaan. Samalla hän kertoo teoksessaan miten sampo on eri aikoina ymmärretty – itsenäisyyttään vielä tavoittelevassa Suomessa sammon takominen oli kansakunnan rakentamisen vertauskuva, ja taiteilijoita Kalevalan aarre on inspiroinut aina.
TILAA KIRJA JÄSENETUHINTAAN

Sinuhe egyptiläisen maailma on Lähi-idän historioitsija ja arkeologi Minna Silverin kirjoittama historiallis-arkeologinen johdatus Mika Waltarin tunnetuimman historiallisen romaanin maailmaan. Sinuhe egyptiläisen tapahtumia arkeologin silmin seuraava teos kertoo kiinnostavasti muinaisen Egyptin historiasta sekä muista Välimeren ja Mesopotamian alueen muinaisista kulttuureista. Waltarin tarkat tiedot muinaisesta Egyptistä hämmästyttävät tutkijoita edelleen. Historiasta kiinnostuneelle Sinuhen ystävälle Minna Silverin teos on upea aarrearkku, joka lisää lukijan tietoja muinaisista kulttuureista ja rikastuttaa Sinuhen lukukokemusta entisestään.
TILAA KIRJA JÄSENETUHINTAAN

Paratiiseja rakentamassa – Suomalaisten utopiayhteisöjen historiaa on aihetta pitkään tutkineen Teuvo Peltoniemen kirja suomalaisten maailmalle perustamien utopiasiirtokuntien historiasta. Pohjois-Amerikkaan, Etelä-Amerikkaan ja Neuvosto-Venäjälle perustetut utopiayhteisöt heijastivat aikansa arvoja ja ihanteita – Kanadan Sointulassa harjoitettiin omavaraisuutta ja osuustoimintaa, Neuvostoliiton Kommuuna Kylväjässä sosialismia sekä koneellista maataloutta, ja Argentiinaan perustetun Colonia Finlandesan alkuperäiset asukkaat puolestaan pakenivat Suomesta sortovuosien venäläistämistoimia. Peltoniemi itse on käynyt näistä lähes kaikissa, ja haastatellut 1970-luvulta lähtien utopiasiirtokuntien viimeisiä asukkaita ja heidän lapsiaan.
TILAA KIRJA JÄSENETUHINTAAN

Enemmän valoa – Suomalaisen vapaamuurariuden historia on historiantutkija Samu Nyströmin kirjoittama paljon huomiota herättänyt teos suomalaisista vapaamuurareista. Nyström pääsi ensimmäisenä ulkopuolisena historiantutkijana perehtymään veljeskunnan omiin suljettuihin arkistoihin, ja lopputuloksena syntynyt kirja on runsas ja monipuolinen tarina vapaamuurariliikkeen historiasta Suomessa. Vapaamuurareihin liittyy paljon myyttejä ja uskomuksia, jotka ovat aina kiinnostaneet mediaa ja suurta yleisöä. Nyström käsittelee teoksessa myös järjestöön liitettyjä salaliittoteorioita.
TILAA KIRJA JÄSENETUHINTAAN

Muista myös SKS:n jatkuva etu Alumniyhdistyksen jäsenille: kaikki kirjat -25 % SKS:n verkkokaupassa kampanjakoodilla ALUMNIETU. Jäsenetu on voimassa myös kirjakauppa Tiedekirjan myymälässä (Snellmaninkatu 13, Helsinki), jonka yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät osoitteesta https://tiedekirja.fi.