Fackboksklubben: Facklitteratur för barn

Kirjallisuuspiiri

Kuva: Elliot Reyna

Till nytta och till nöje, för barn och vuxna. Lärarutbildare och forskare Sirke Haponen och professor Markku Löytönen, som även skrivit facklitterära böcker för barn, diskuterer om facklitteratur för barn. Moderator är dekan Pirjo Hiidenmaa.

Fackboksklubben fokuserar på det mångsidiga utbuder av olika fackböcker och -författare. Hela 80 % av bokmarknaden utgörs av facklitteratur. Helsingfors universitet är den största producenten av facklitteratur i Finland.

Ons 4.3.2020 kl 17, Kaisa-salen, Fabiansgatan 30

Liknande händelser

Litteraturcirkels forskartisdag: Veli-Pekka Tynkkynen

Höstens första Litteraturcirkels forskartisdag gästas av Veli-Pekka Tynkkynen, som kommer att diskutera sin bok Venäjä, energiavalta – Öljykulttuuri kohtaa ilmastonmuutoksen (Gaudeamus 2022). FD Veli-Pekka Tynkkynen arbetar som professor i Rysslands mi..