Gaudeamuksen lokakuun jäsenetu: Terveiseni täältä jostakin

Alumniyhdistys_verkkosivut-Aatteiden_Yhdysvallat.indd

”Nuoruus menee sodan jalkojen alla. Voi meitä nuoria.” Näin kirjoitti karjalainen Katjusa Lauri-nimiselle sotilaalle jatkosodan lopulla vuonna 1944 yhdessä niistä yli miljardista kirjeestä, joita suomalaiset talvi- ja jatkosodan vuosina kirjoittivat.

Historioitsija, tutkijatohtori FT Ilari Taskisen Terveiseni täältä jostakin – Suomalaissotilaiden kirjeenvaihto talvi- ja jatkosodassa (Gaudeamus 2024) on koskettava kuvaus Laurin ja muiden suomalaissotilaiden kirjeenvaihdosta, josta muodostui elämänlanka sodan rasitusten ja surujen keskellä. Miehet eivät kirjoittaneet vain kotiin perheilleen tai rakastetuilleen vaan myös muualla rintamalla taisteleville kavereilleen. Lisäksi sotilailla oli kirjeystävinä tuntemattomia naisia, joille heidän oli usein helpompi avautua peloistaan ja vaikeuksistaan kuin läheisilleen. Kirjeet avaavat ainutlaatuisen näkymän ihmisten tunteisiin ja kokemuksiin ja muistuttavat inhimillisyydestä, joka jää sodassa varjoon – nykyäänkin.

Tilaa teos jäsenetuhintaan

Tilaa uutuuskirja Terveiseni täältä jostakin nyt Alumniyhdistyksen jäsenetuhintaan 24 € ja ilmaisella toimituksella (ovh 36 €) kustantaja Gaudeamuksen verkkokaupasta kampanjakoodilla TASKINEN24. Edun saat lisäämällä kirjan ostoskoriin, syöttämällä ostoskorissa kampanjakoodin sille varattuun kenttään ja painamalla Käytä-nappia. Tarjous on voimassa 3.11. asti. Tarjousta ei voi yhdistää Alumniyhdistyksen perusjäsenetuun eikä samalla tilauskerralla voi tilata muita tuotteita perusjäsenedulla.

Alumniyhdistyksen yhteistyökumppanina Helsingin yliopiston kustantamo Gaudeamus tarjoaa verkkokaupassaan jäsenetuna 25 % alennuksen normaalihinnoista koko vuoden ajan.