DET ELEKTRONISKA MEDLEMSKORTET

Skicka det elektroniska medlemskortet till din e-post och ladda därefter ned det till din telefon och använd det för att dra nytta av alla Alumnföreningens medlemsförmåner.

MEDLEMSKORTETS LADDNINGSLÄNK

Jäsenkortti_puhelinkuva

KORTETS FUNKTIONER

Jäsenkortti_puhelinkuva
pieni_300xdropdown_ja_tarjoukset

Det elektroniska medlemskortet är ett enkelt och behändigt alternativ som alltid finns med dig i din telefon. Kortet är både mångsidigare, förmånligare och mer ekologiskt än medlemskortet i papper. Nedladdning av kortet kräver nätkontakt.

Kortets funktioner

  • Genom att visa upp kortets framsida bevisar du för våra samarbetspartners att du är berättigad till de överenskomna erbjudandena och rabatterna. Sidans årtal uppdateras årligen när du betalat din medlemsavgift.
  • Erbjudanden -sidan  presenterar aktuella och varierande specialerbjudanden
  • Medlemsförmåner -sidan innehåller alla aktuella medlemsförmånskategorier
  • Tankar värda att dela -sidan innehåller intressanta videoklipp
  • Med Bjud in din vän som medlem -funktionen kan du dela kortet direkt med en ny medlem samt bjuda med nya medlemmar i föreningen
  • På Akademiskt frivilligarbete-sidan får du en överblick av aktuella uppgifter som du kan anmäla dig till
  • I Kalendern ser du kommande evenemang kategorivis
  • Info-sidan innehåller kontaktuppgifter samt instruktioner

Dessutom kan du förflytta dig direkt till föreningens FB-sida för att diskutera, eller till LinkedIn-sidan för att se arbetsplatsannonser

LADDNINGSINSTRUKTIONER

I vil­ka te­le­fo­ner fun­ge­rar kor­tet?

ANVÄNDNING AV KORTET

När du vill använda kortet i samband med uppköp, t.ex. i en butik, kan du öppna kortet enligt följande instruktioner:

PROBLEM?

Det elektroniska medlemskortet kan endast laddas ner till en mobiltelefon. Det fungerar inte att ladda ner kortet till en dator eller en pekplatta.

 Ta kontakt

Om du har problem med att ladda ner eller använda kortet, se svaren nedan eller FAQ-filen. Om du inte hittar svar på din fråga lönar det sig att ta kontakt med applikationens leverantör  Intellipocket på adressen tuki@intellipocket.com 

Min Android-telefon ber om tillåtelse att installera en applikation från en okänd källa. Vad bör jag göra

Användaren har en annan webbläsare än Chrome som standardwebbläsare, eller använder en äldre Android-modell som inte har Chrome. Byt till Chrome som standarswebbläsare i telefonens applikationsinställningar och ladda ner kortet igen. Ifall användaren inte har Chrome går det att godkänna nedladdningen av applikationen från en okänd källa, och följa telefonens instruktioner för installering. Applikationen skadar inte telefonen. Vi rekommenderar Chrome som standardwebbläsare i telefonen.

Android-modellernas instruktioner kan vara en aning oklara, så ha tålamod. När du får instruktionen ”tillåt nedladdning av applikation från okända källor” för nedladdning av applikationen kan du följa instruktionen i telefonens inställningar under rubriken Säkerhet och integritetsinställningar” eller ”Låst skärm och skydd”.

Telefonens Lätt användning eller dylikt läge hindrar applikationen från att kunna installeras. Ändra telefonens läge till normalt innan du installerar applikationen.

Kortet har redan leverarats till en annan telefon 

De elektroniska korten är skräddarsydda för att fungera i den mobiltelefon som kortet först har laddats till. Samma kort kan alltså laddas på nytt till exakt samma telefon. Ett nytt kort till en annan telefon kan beställas från Alumnföreningens kontor. I vissa fall kan ett felmeddelande bli synligt i samma mobiltelefon. I sådana fall:

  • har kortet laddats ner med olika webbläsare
  • har mobiltelefonens operativsystem uppdaterats eller förändrats

Kontakta Alumnföreningens kontor och be om att få en ny länk för nedladdning ifall du får detta felmeddelande.

Du försöker ladda kortet till en telefon som inte stöder applikationen

Orsaken till felmeddelandet kan vara någon av följande:

  • mobiltelefonen är för gammal
  • mobiltelefonen är splitterny
  • Vi stöder inte din telefons laddningsplattform (Bada, Windows Mobile)
  • Det är fel i vår tjänst. Vår applikationsleverantör tar gärna emot respons på adressen tuki@intellipocket.com

Något gick snett

Ibland händer det naturligtvis att något oväntat sker eller att vår tjänst har en tillfällig störning. Vår leverantör tar gärna emot ytterligare information på adressen tuki@intellipocket.com. Du kan även försöka att ladda ner kortet igen efter några timmar eller ett par dagar.