Medlemskapets fördelar

alumni_fiiliskuva_2024_1240x650_sve

Varför är medlemskap i Alumnföreningen viktigt?

Medlemskap i Alumnföreningen ger dig många konkreta förmåner, som förklaras mer i detalj nedan. Även om din livssituation just nu inte möjliggör ett aktivt deltagande i föreningens verksamhet är det värt att komma ihåg att medlemskapet i Alumnföreningen är viktigt i sig självt. Alumnföreningen är en unik akademisk gemenskap och som medlem kan du bibehålla din kontakt med universitetet, få ny kunskap och dra ditt strå till stacken på många olika sätt. Vi är en aktiv och viktig del av universitetsfamiljen som stöder universitetets strategi och berikar hela universitetssamhället med vår verksamhet.

Medlemskap i Alumnföreningen är ett konkret sätt att stöda universitetet och påverka universitetsgemenskapens utveckling. Alumnföreningen arbetar mångsidigt till förmån för universitetet och studerande: t.ex. genom att verka för finansiering av vetenskap och forskning, stöda studerandes sysselsättning, delta i universitetets medelinsamling och årligen dela ut stipendier till studenter. Som medlem i Alumnföreningen bidrar du till detta arbete och försvaret av bildningen som samhällets drivkraft.

Vilka förmåner får jag som medlem i Alumnföreningen?

Alumnföreningen erbjuder sina medlemmar årligen över 50 evenemang. Det mångsidiga programmet innehåller alltid något för de som är intresserade av vetenskap, kultur, arbetsliv, resor, fester och fritidsevenemang. De flesta av evenemangen inkluderar något du inte skulle få någon annanstans: en intressant talare, ett program anpassat enbart för alumner, eller rabatt på biljetter till ett populärt kulturevenemang. Alumnföreningens evenemang är alltid populära och nästan 90 % av deltagarna skulle rekommendera dem utan förbehåll. Evenemangen erbjuder också en möjlighet att hålla kontakten med universitetet samt träffa både gamla och nya bekantskaper i en akademisk anda.

Alumnföreningen erbjuder också medlemsförmåner, med vilka kan du spara en hel massa. Summan för ett års medlemskap (45 €) kan du lätt spara in genom att t.ex. beställa en årgång av tidskriften Yliopisto och köpa tre böcker av våra samarbetspartners, eller genom att övernatta med en vän på Polku Hotel i Noux. Med de största individuella rabatterna på Sanoma Medias och Otavamedias tidningar och Unisports säsongskort kan du få din medlemsavgift tillbaka många gånger om, i bästa fall nästan fyrfaldigt! Ifall du aktivt utnyttjar medlemsförmånerna kan du allt som allt spara in hundratals euro per år.

MEDLEMSFÖRMÅNEXEMPEL PÅ INBESPARNING
En årgång av tidskriften Yliopisto -40 %20 €
En årgång av tidskriften Ylioppilaslehti -35 %14 €
Årgångar av Otavamedias tidskrifter -40 %, t.ex. Suomen Kuvalehti166 €
Årgångar av Sanomas tidskirfter -40 %, t.ex. Tiede84 €
Gaudeamus böcker -25 %, t.ex. Muinais-Venäjän myytti9 €
SKS böcker -25 %, t.ex. Helsinki 1944 – Taistelu pääkaupungista9 €
Antikvariat Sofias böcker -20 %, t.ex. Nummisuutarit (1941)7 €
John Nurminens stiftelses böcker -20 %, t.ex. Meri ja Tove6 €
Nationalgalleriets erbjudanden, t.ex. Nykytaiteen monet muodot9 €
Nationalteaterns biljetterbjudanden, t.ex. Ensimmäinen tasavalta28 €
RSO biljetterbjudanden, t.ex. fredagsseriesäsongkort (platskategorin I)34 €
Myöhä Café & Bar dryckeserbjudande, t.ex. Lapin Kulta3 €
UniCafe lunch till personalpris2 €
Sodexo lunch till personalpris3 €
Well Catering -10 %, t.ex. festbuffé för 10-12 personer33 €
Polku Hotel -20-35 %, t.ex. 1 natt för 2 personer med sjöutsikt52 €
FitPit tjänster -10 %, t.ex. simteknikskurs för vuxna22 €
Unisport säsongkort (12 mån.) till förmånskundpris147 €
Inbesparning totalt, ifall man använder alla förmåner en gång per år648 €

Ovanstående information om inbesparning är exempel, som uppdateras en gång per år. Uppdaterad information om Alumniföreningens medlemsförmåner finns alltid på sidan Medlemsförmåner.