Keskustelu: Onko koulutuksella tulevaisuutta?

AntikvariaattiSofia

Tekoäly jyllää ja ajat muuttuvat, mutta koulun ja opiskelun dilemmat pysyvät. Millaisin opein tulevia tieteentekijöitä ja kansalaisia koulutetaan ja mitä voimme suomalaisen kasvatuksen historiasta oppia? Alumniyhdistyksen ja Antikvariaatti Sofian yhdessä järjestämässä tilaisuudessa aiheesta keskustelevat kasvatustieteilijät Jari Salminen (tutkija ja dosentti, Helsingin yliopisto) ja Antti Kuusela (tutkija ja Tikkurilan lukion lehtori).

Tervetuloa kuuntelemaan ja osallistumaan keskusteluun visaisin kysymyksin! Reilun tunnin kestävän keskustelun päätteeksi Alumniyhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus ostaa Antikvariaatti Sofian kirjoja erityisalennuksin.

Tiistai 5.3.2024 kello 18–19.30, Antikvariaatti Sofia (Vuorikatu 5).

Tutkijoiden yö Helsingin yliopistolla

Millaista on tutkijan työ? Mitä tieteessä tapahtuu juuri nyt? Entä miten tiede ja tutkimus vaikuttavat arkeemme? Tutkijoiden yö on vuosittain järjestettävä tiedetapahtuma, jossa tutkijat ympäri Eurooppaa avaavat ovensa kaikille tiedonjanoisille. Tapah..

Keskustelu: Kuolemme vain kerran

Ihminen syntyy, elää ja kuolee vain kerran. Tähän rajallisuuteen tiivistyy kysymys ihmisen olemassaolon merkityksestä. Lääkäri, Terhokodin entinen johtaja Juha Hänninen ja filosofi Antti Kuusela pohtivat elämän ja kuoleman ainutlaatuista ainutkertai..