Alumn Afterwork: Nya studenthuset

Alumn Afterwork-träffarna erbjuder en möjlighet att höra intressanta historier från universitetet och träffa andra alumner med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger eller barer som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller ett eget hörn för alumnerna. Först berättar kvällens gäst om något för universitetsgemenskapen aktuellt tema, och därefter är det mingel och diskussion med gamla och nya alumnbekantskaper.

Ämnet för höstens Alumn Afterwork är Nya Studenthuset, som har genomgått stora renoveringar – det senaste är hotellprojektet som just har avslutats. Leea Tolvas, VD för Ylva (tidigare HUS Gruppen), som äger byggnaden, kommer att berätta vad som krävdes för att göra om lokalerna till hotellbruk och vad annat händer i huset idag. Platsen är cocktailbaren Kupoli, som öppnades i augusti i tidigare nationslokalen under Kupol’n, och barens övervåning är reserverad helt för alumner (begränsat antal platser). Välkommen med!

Onsdag 2.10.2024 klockan 17-19, Kupoli (Mannerheimvägen 5 B).

Liknande händelser

Simo Räsänen CC BY-SA 4.0

Alumnfesten

Höjdpunkten för Alumnföreningens höst är åter Alumnfesten – välkommen med på fest! På traditionellt vis erbjuds åter läcker mat och dryck, mingel och en passlig mängd program, bl.a. valet av Årets Alumn 2025, tal till universitetet och musik. De..