Litteraturcirkel: Pertti Lassila

Kuvaaja Liisa Takala

Kuva: Liisa Takala

Gäst på den första Litteraturcirkeln i december är Pertti Lassila, som diskuterar sitt nyutgivna verk Jälkisato. Pertti Lassila har publicerat sex romaner som fått berömmande kritik och Armain aika (2015) var Finlandia-pris nominerad.

I Litteraturcirkeln fördjupar man sig i litteraturens olika genrer och författarna själva presenterar sina nya verk. På måndagar är tyngpunkten i skönlitteratur och under tisdagar presenteras facklitteratur som baserar sig på arbete utfört av Helsingfors universitets forskare. Programmet för måndagskvällarna har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och Teos VD Nina Paavolainen. Ansvariga för tisdagarnas forskarprogram är humanistiska fakultetens dekan, professorn i facklitteratur Pirjo Hiidenmaa och Finlands facklitterära författare rf:s tidigare ordförande, professor emeritus Markku Löytönen.

Måndag 11.12.2023 klockan 17-18, Porthania sal PIII (Universitetsgatan 3). Du kan också följa med tillställningen på distans.

Liknande händelser